Εκδηλώσεις

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
2ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ/ Noiroads stories


 ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΣΑΛ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΗΓΗΜΑΤΩΝ
Νεοκλής Γαλανόπουλος, Αντώνης Γκόλτσος και Φίλιππος Φιλίππου
Χορηγοί επικοινωνίας
ΕΡΤ, Δεύτερο Πρόγραμμα, Kosmos, ΕΡΑ Σπορ, Φωνή της Ελλάδας 

Οι εκδόσεις Άπαρσις διοργανώνουν το Noiroads stories, ένα event αφιέρωμα στο noir, με επίκεντρο τη βράβευση των διακριθέντων συγγραφέων στον 2ο διαγωνισμό αστυνομικού διηγήματος.  Ο μοναδικός, στο είδος αυτό, διαγωνισμός έγινε σε συνεργασία με την ΕΛΣΑΛ (Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας), η κριτική επιτροπή της οποίας αξιολόγησε τα αστυνομικά διηγήματα που κατατέθηκαν.
Το Noiroads stories θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, στο χώρο του ΡΟΜΑΝΤΣΟ, Αναξαγόρα 3, Αθήνα, στις 6.00μ.μ.

Κατά τη διάρκειά του θα γίνουν βραβεύσειςσυζητήσειςperformancesεικαστικές εκθέσεις, ενώ η βραδιά θα κλείσει με jazz μουσική, σε μια προσπάθεια του εκδοτικού οίκου Άπαρσις να σαλπάρει στο χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας.
Μερικές από τις δράσεις της μέρας
-       Επιτροπή από την ΕΛΣΑΛ θα απονείμει επαίνους στους 5 συγγραφείς που κατέλαβαν τις τρείς πρώτες θέσεις (υπήρξαν ισοψηφίες) και βεβαιώσεις συμμετοχής και στους είκοσι διακριθέντες.
-       Οι εκδόσεις Άπαρσις θα εκδώσουν συλλογικό βιβλίο του 2ου διαγωνισμού με τα είκοσι διακριθέντα διηγήματα. Τα βιβλία θα διατίθενται στο χώρο.
-       Ο Παναγιώτης Βασιλείου/ηθοποιός-συγγραφέας θα συντονίσει ομάδα ηθοποιών, για την δραματοποίηση των δύο διηγημάτων που κατέλαβαν την 1η θέση και θα παρουσιάσει την performance  αυτή.
-       Ο Κωνσταντίνος Παπανέστηςart director θα έχει την ευθύνη και τον συντονισμό της έκθεσης νουάρ εικαστικών δημιουργιών, από ομάδα designers και φωτογράφων που επέλεξε. Οι δημιουργίες είναι εμπνευσμένες από τους διακριθέντες.
-       Trailer noir ταινιών από το Νικόλα Κατούντα.
-       Η βραδιά θα κλείσει με jazz μουσικήμε τους Δημήτρη Αραπαντελή-πιάνο, Γιώργο Μαραγκό- σαξόφωνο και εκπλήξεις!



*********************


ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ


*****************************

ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ


Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
και η Βρετανική Πρεσβεία στην Ελλάδα
σας προσκαλούν στη διάλεξη με θέμα

Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΤΟΥ 1917
ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2017, στις 19:00
στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ
Βίλα Καπαντζή – Βασιλίσσης Όλγας 108

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Βασίλης Κ. Γούναρης
Καθηγητής της Ιστορίας των Νεωτέρων Χρόνων
Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ευάγγελος Χεκίμογλου
Δρ οικονομολόγος
Έφορος του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης

Δρ Ρόντερικ Μπέιλυ
Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης

Η διάλεξη δίνεται στο πλαίσιο της έκθεσης “Το τέλος της παλιάς μας πόλης”
που παρουσιάζεται στη Βίλα Καπαντζή μέχρι τις 18 Φεβρουαρίου 2018



Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Πληροφορίες 2310 295 170





***************************

Δελτίο Τύπου



Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΣΤΡΙΑ και η ΚΟΙΝΟΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ (Κ.Ε.ΔΗ.ΣΕΡΡΩΝ) συνδιοργανώνουν την  παρουσίαση φιλανθρωπικού χαρακτήρα, του νέου βιβλίου της βραβευμένης συγγραφέως κ.Μίκας Μαυρογιάννη, με τίτλο «Ερωτας και Θάνατος»που θα γίνει  στις 26 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 18:30,  στην αίθουσα εκδηλώσεων της Κ.Ε.ΔΗ. Σερρών, Εθνικής Αντιστάσεως 33, Σέρρες.

Η νέα καταιγιστική περιπέτεια της Μίκας Μαυρογιάννη «Έρωτας και Θάνατος» από τις Eκδόσεις Όστρια κυκλοφορεί επίσημα από τις 11 Οκτωβρίου σε όλα τα βιβλιοπωλεία της χώρας & του εξωτερικού ένα χρόνο μετά τη φρενήρη πορεία του μυθιστορήματος «Έρωτας στη Νεροσπηλιά» το οποίο διαδραματίζεται στο μυθικό βουνό των Τιτάνων, την Όθρυ, την πόλη του Αλμυρού & του Βόλου και έχει μεταφραστεί στην Αγγλική γλώσσα.  Η συγγραφέας Μίκα Μαυρογιάννη, επιστρέφει με σκοπό να ταράξει εκ νέου τα λογοτεχνικά ύδατα με τη συνέχεια της ιστορίας της, στο νέο της μυθιστόρημα «Έρωτας και Θάνατος».
Με την ίδια καταιγιστική γραφή, αλλά με βαθύτερη κατανόηση των ανθρώπινων αδυναμιών και ενστίκτων, υπογράφει ακόμα ένα απολαυστικό βιβλίο. Αντλεί στοιχεία από αληθινά περιστατικά και γεγονότα, από ιστορίες που άκουσε, αλλά και βίωσε η ίδια.
Το βιβλίο χαρακτηρίζεται ως ιδιοφυές μυθιστόρημα και στοχαστικό ψυχογράφημα καθώς είναι ένα βιβλίο που μιλάει για επίκαιρα ζητήματα: για την οικογένεια, για την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, για την ιστορία ενός άκληρου αντρόγυνου που βρίσκει στην αυλή του ένα μωρό και το υιοθετεί, ενώ αργότερα εκδηλώνεται η πάθησή του με διάφορες κινητικές διαταραχές, σπαστικότητα, δυσκαμψία που συνοδεύεται από διανοητική καθυστέρηση. Επίσης, μιλάει για τα κυκλώματα της νύχτας  αλλά και για  έναν κεραυνοβόλο έρωτα οδοστρωτήρα, που ισοπέδωσε, χάραξε και γάζωσε κάθε κύτταρο του ήρωα Ορέστη κάνοντάς τον να συγκεντρώνει όλη τη ζωή του σε ένα γυναικείο όνομα.

Την εκδήλωση θα χαιρετίσει,  η κ. Βούλα Ιωαννίδου, Διευθύντρια της Κ.Ε.ΔΗ.ΣΕΡΡΩΝ

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
Ο κ. Χρήστος Τούβε, Συγγραφέας
Ο κ. Χρήστος Φραντζανάς, Δημοσιογράφος-Ιδιοκτήτης του ηλεκτρονικού περιοδικού I-Pen
και η Συγγραφέας, κ. Μίκα Μαυρογιάννη.

 ♦   Απόσπασμα του βιβλίου θα αποδοθεί δραματουργικά, από τον Ηθοποιό – Σκηνοθέτη
κ. Ιωάννη Κυφωνίδη
και την κ. Μάγδα Κωνσταντινίδου, Performer.

♦   Συντονισμός – Παρουσίαση: κ. Ασπογαλή Φανή, Δημοσιογράφος.

♦  Μέρος των εσόδων θα προσφερθεί στο Κέντρο Απασχόλησης Παιδιών
με Ειδικές Ανάγκες  

                        

♦ Η εκδήλωση θα γίνει υπό την αιγίδα της Κ.Ε.ΔΗ.ΣΕΡΡΩΝ.




*********************

ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ






**********************************

ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ





************************************************


"ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΑΛΕΤΑ μέσω της ΠΟΙΗΣΗΣ των ΑΝΔΡΕΑ ΑΡΤΕΜΗ, ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΛΥΔΙΑΣ ΛΑΒΔΑ, ΘΑΝΑΣΗ ΑΡΓΥΡΙΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΡΑΜΒΑΛΗ, ΓΡΗΓΟΡΗ ΧΑΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ" (ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗ, για τον διευθυντη του περιοδικού μας ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ Κωστα Βαλέτα, που έγινε στην εδκήλωση τιμής για τον Κώστα Βαλέτα, την ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009, στο ΧΩΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ «ΕΝΑΣΤΡΟΝ») στις φωτογραφίες: ΚΑΤΕΡΙΝΑ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗ - ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΛΕΤΑΣ. Παρατίθεται όλη η ομιλία:






Επιχειρώ προσέγγιση της διηγηματογραφίας του Κώστα Βαλέτα μέσω ποιητικών αποσπασμάτων σύγχρονων Ελλήνων ποιητών∙ (καθένα απ’ αυτά τα αποσπάσματα, αποκρυπτογραφημένο κατά την αντίληψή μου, ανταποκρίνεται σε ένα στοιχείο της διηγηματογραφικής του κατάθεσης):

1ον )
«Ακολουθώ την απορία του νυστεριού, πως έπρεπε τάχα στα φύλλα των βιβλίων, να υπάρξει πρώτα η τριβή στον καθρέφτη της πειθαρχίας» ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΡΤΕΜΗΣ

Σημαίνει τριβή – εξοικείωση, ενδότερη οπτική στο πειθαρχημένο εγώ μας. Δεν μπορείς να διαβάσεις την ύπαρξη του άλλου, αν πρώτιστα δεν έχεις τριφτεί στο ίδιο το πειθαρχημένο εγώ σου, ώστε με την τριβή να το κάνεις απείθαρχο, να το ελευθερώσεις μέχρι να σου “ομολογήσει” τις ατέλειες απ’ τις οποίες και συντελείται.

Στοιχείο στην διηγηματογραφία του Βαλέτα : Τριβή με το εγώ του, γνώση των προσωπικών ορίων του, της όποιας κοινωνικής πειθαρχίας του. Άρα, αντιλαμβανόμενος το εγώ του, τα δοτά όριά του, προχωρά ποιό κατατοπισμένος στην ανάγνωση των «ορίων» του κόσμου.


2ον )
«Είμαστε κέρινες κούκλες, που ανυποψίαστες σεργιανάμε κάτω απ’τον ήλιο. Κανείς δεν ξέρει, πότε θα λιώσουμε» ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Σημαίνει, πως παρά την επίγνωση της υλικής και διανοητικής σύστασης μας, παραμένουμε αδαείς ως προς τον χρόνο της αποσύνθεσης της οντότητας μας. Μια υπόθεση είναι πως δεν διαβάσαμε τα “ψιλά γράμματα” του υπαρξιακού μας συμβολαίου.

Στοιχείο στην διηγηματογραφία του Βαλέτα: Ο ευρηματικός και συνοχικός λόγος του, καθώς θέλει να αναγνώσει “τα ψιλά γράμματα” (γράμματα παγίδα) αυτών των κοσμικών «ορίων», διαστέλει την οπτική του και διαβάζει μεγαλόφωνα τα «απαγορευτικά» τους υποστρώματα, με όση χυδαιότητα, απάτη, διαστροφή, αυτά περιέχουν. Με την αποκάλυψη αυτή, κινδυνεύει ο Βαλέτας, να κατηγορηθεί ως βωμολόχος ή προκλητικός.

Η ουσιώδης ωστόσο διαφορά μεταξύ των συγγραφικών «προκλητικών ακροτήτων» είναι η ίδια, αυτή καθ’ αυτή, σύσταση της πρόκλησης, τα στοιχεία δηλαδή που την συνθέτουν.

Ο Βαλέτας ως ρεαλιστής συγγραφέας, απαξιεί τους νοηματικούς και τεχνικούς περιορισμούς, κι εναποθέτει στο λόγο του, πληθώρα δομικών στοιχείων, παρμένων από όλους τους –ισμούς.

Η επικινδυνότητα αυτού του συγγραφικού είδους, που ρυθμίζει το ρεαλιστικό του προφίλ με βάση στοιχεία εξπρεσιονιστικά, φουτουριστικά, ντανταϊστικά κτλ, είναι το ότι “ενοχλεί” τις απόλυτα πτωτικές ρομαντικές κι ουτοπιστικές τάσεις, τις εμπλεγμένες σε μια ταραχώδη θρησκευτικότητα που τάσσεται υπέρ του εξουσιαστικού ελέγχου των “ορίων” της πραγματικότητας.

Ο Βαλέτας δεν διαπραγματεύεται «όρια», δεν παίζει ένα ηθικοπατροπαράδοτο παιχνίδι και δεν θεωρεί εαυτόν χρισμένον εξ ουρανού, να περιορίσει ή να ανοίξει αυτά τα «όρια». Δεν τον αφορά η ψευδαίσθηση των εξαγνίσεων αυτών των ορίων της πραγματικότητας.

Είναι ένας πολυσυνθετικός καταγραφέας αυτής της πραγματικότητας και διόλου δεν ακολουθεί την «πρόκληση για την πρόκληση». Και αν η πρόκληση προκύπτει στα γραπτά του, είναι απλώς αποτέλεσμα αυτής της καταγραφής των ορίων της πραγματικότητας. Δεν είναι συγγραφέας που ωραιοποιεί, αλλά που ούτε προτίθεται να παραμορφώσει την εικόνα του υπαρκτού μας κόσμου.

Δεν πρόκειται ούτε καν για καταγγελία αυτών των ορίων της πραγματικότητας. Πρόκειται, μάλλον, για μια εικαστική αναδρομή στην εσώτερη πλοκή του κόσμου όπως αυτή προσφέρεται “εξωγενής” σε μια ανώνυμη καθημερινότητα.

Ο Βαλέτας αποδεικνύει συγγραφικά, πως γνωρίζει “εκ βαθέων” την συνθετικότητα της λογοτεχνικής έκφρασης και συνεπώς γνωρίζει ότι: ο εξωραισμός του λόγου, είναι ανηθικότητα όταν διαβρώνει σκοταδιστικά την “φωτογράφιση” της υπαρξιακής ουσίας.

(Στον «λόγο», η απόκλιση είναι τεράστια μεταξύ του “χρωματίζω την εικόνα” με το “καλλωπίζω την εικόνα”. Η καλλωπισμένη λογοτεχνία δεν είναι παρά μια“εξοστεϊσμένη λογοτεχνία” που της έχουν δηλαδή αφαιρεθεί, δια της μεθόδου της πλαστικής προσθετικής, τα οστά κι ο πυρήνας της υπόστασης της. Ο καλλωπισμός των υπαρξιακών νοημάτων, εξυαλώνει το περιεχόμενο του λόγου – δηλαδή μετατρέπει την ουσία του σε διαφανές σώμα - και τον καταντά: διανοητικά αβαρές σώμα)

Ο Βαλέτας “ανδρώνει” τον λόγο του, σπάζοντας το φράγμα της εξωραϊασμένης λογοτεχνίας, η οποία δυσπνοεί στους υποκριτικούς της κανόνες και συρρικνώνεται με ενοχλητικούς νοηματικούς ραχιτισμούς, υποκλινόμενη “χατζηαβατικά” στην ενθρονισμένη “ασαφή ωραιοπάθεια” των εξουσιαστικών δομών.


3ον )
«Η συνείδηση, κυνηγετικό σκυλί γονατίζει στον αφέντη του» ΛΥΔΙΑ ΛΑΒΔΑ

Σημαίνει, πως η συνείδηση μας, αν και συν – είδηση, αντιλαμβάνεται και τρέχει κυνηγώντας το όνειρο, την γνώση, την καλλίτερη συνθήκη ζωής, τελικά υποκύπτει στην εξουσία που είτε την κατασκεύασε σαν συνείδηση, είτε την ελέγχει σαν συνείδηση.
Στοιχείο στην διηγηματογραφία του Βαλέτα: Αφού λοιπόν αντιλαμβανόμενος τα προσωπικά του δοτά όρια, έχει προχωρήσει σε βάθος στην ανάγνωση των «ορίων» του κόσμου, εντοπίζει τον λόγο που αυτά τα «όρια» δεν μπορούν να διασπαστούν, γιατί ακριβώς οι συν –ειδήσεις αν και έχουν την κατάλληλη πληροφόρηση να ανατρέψουν τα «δεδομένα» τους, είναι ή προκατασκευασμένες ή ελεγχόμενες, έτσι που τελικά να γονατίζουν στον αφέντη τους, να παραμένουν δηλαδή εντός ορίων.


4ον )
«Μα μην νομίζεις πως δειλιάζω στους αντίπαλους. Τους σύμμαχους φοβάμαι, εκείνους που ορκιστήκανε, κοντά μου πια να ζούνε» ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΧΑΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Σημαίνει πως το συνειδησιακό πλήγμα δεν το καταφέρνουν οι εχθρικές δυνάμεις, αλλά αυτές που στέκονται πλάι μας παροχικά, προστατευτικά, αφοσιωμένα, έτσι κι έχουν το “προνόμιο” να μας ελέγχουν, να μας καθοδηγούν, να μας διαβρώνουν κι εμείς να είμαστε ανακουφισμένοι, βολεμένοι μέσα στα «όρια» που στο περιοριστικό τους χωρόχρονο - ελέγχοντάς μας - μας προστατεύουν, για να μας χρησιμοποιούν κατά την βούληση των αναγκών τους.
Στοιχείο στην διηγηματογραφία του Βαλέτα: Παρατηρεί τους ήρωες του και προσπαθεί να εντοπίσει, τί λειτουργεί κατασταλτικά, έτσι ώστε τα «όρια» της ύπαρξης τους, ενώ ανοίγουν διανοητικά, δεν μπορούν να ανοίξουν πρακτικά; Εστιάζει τις απαντήσεις του σε ένα πολιτικο-οικονομικό σύστημα, μια δηλαδή πολυσχιδή εξουσία ελέγχου, που προστατεύει εικονικά, παρέχει “δοσολογικά”, κι εκμεταλλεύεται “συνειδησιακά” τους δουλοπάροικους της, δηλαδή τους “ελεύθερους δούλους” της.


5ον )
«Κάτι παράξενες κατοικίες... Μοιάζουν με μνήματα! Απ’τα παράθυρα τους, διακρίνονται ωχρά πρόσωπα νεκρών ενοίκων, που νομίζουν είναι ζωντανοί...» ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ

Σημαίνει πως η προλεταριακή δομή της ευτυχίας, περνώντας απ’ το στάδιο της μικροαστικής ενημέρωσης αγαθών ευτυχίας, εξελίσσεται τώρα σε αστή βολεμένη συμπεριφορά επίπλαστων αναγκών και κατακτήσεων που όμως μεταλλάσσεται σε δυστυχία.
Στοιχείο στην διηγηματογραφία του Βαλέτα: Παρατηρεί το τρίπτυχο: δόμηση - εξέλιξη – μετάλλαξη της σχέσης ύλης και συναισθήματος.
Η καταγραφή αυτής της παρατήρής του, γίνεται με τρόπο ευρηματικό και φιλοσοφική σαρκαστικότητα που κυμαίνεται απ’ το «συγκεκριμένο» στο «απρόβλεπτο».


6ον )
«Είναι το κελί μου έξω απ’τη φυλακή, γι’αυτό φοβάμαι» ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΜΒΑΛΗΣ

Σημαίνει την επίγνωση των απολύτως ελεγχόμενων «ορίων» μας και του βασικού μας κοινωνικού (και όχι ενστικτώδικου) συναισθήματος μας: του φόβου.
Στοιχείο του Βαλέτα: Ανάλυση αυτού του κοινωνικού φόβου και καταγραφή του. Η κατάθεση της στοιχειοθέτησης του κοινωνικού φόβου, συχνά προξενεί στους συγγραφείς μία ανάγκη μελοδραματικών και ρομαντικών τόνων. Αντίθετα ο Βαλέτας, δεν πέφτει σ’ αυτήν την παγίδα του κραυγαλέου συναισθηματικού θρήνου και διατηρεί ως το τέλος της κάθε διήγησής του, τις εσωτερικές εντάσεις των όποιων τραγικών διαπιστώσεών του. Το τραγικό στοιχείο παραμένει στο κουκούλι του και δρα από εκεί, με κινήσεις ευθυμίας, συχνά φιλοσοφικής αταραξίας και σαρκαστικής ψυχραιμίας. Μια υπογείως χλευαστική συμπεριφορά, στις διηγήσεις του, καρατομεί συνειδησιακά τους κερδοσκόπους, καιροσκόπους, υποκριτές, μιας καθόλα “ενταγμένης στο πουθενά” κοινωνίας.


7ον )
«Τί να’φταιξε άραγε και τα βιβλία μείναν αδιάβαστα, με ίδιες σελίδες στο πάτωμα, ανοιχτές; Ίσως να φταίξανε οι λίμνες των δακρύων μας που στην πλημμύρα δεν ενώθηκαν ποτέ. Μπορεί κι εκείνη η φθαρμένη βίζα, που δεν ανανεώσαμε στο τελωνείο των προκλητικών μεταναστεύσεων...» ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΧΑΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Σημαίνει πως δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις την γνώση του εαυτού σου και του σύμπαντος κόσμου, - ακόμα κι αν κατανοήσεις την δομή τους - αν η σκέψη σου, το συμπέρασμά σου, δεν ενωθεί με των άλλων ανθρώπων και κυρίως δεν ρισκάρεις να εμπλακείς στην περιπέτεια μιας προκλητικής μετανάστευσης στο «εγώ» σου αλλά και στο «εγώ» των άλλων.
Στοιχείο στην διηγηματογραφία του Βαλέτα: Κομματιάζει την εικόνα του κόσμου, σε μικρότερες εικόνες ατομικότητας. Παραθέτει δηλαδή μια υπόθεση, ένα θέμα εικονογραφώντας το, αρπάζοντας το κυριολεκτικά μέσα από την ίδια του την εστία δράσης, το εξετάζει περιστροφικά, καταγράφει τις πτυχές του, εναποθέτει τις πολλές οπτικές που αυτό παρατηρείται απ’ το σύνολο των άλλων. Δηλαδή, καθώς κομματιάζει την σύνθεση του κόσμου, παρατηρεί το ένα κομμάτι πώς συμπεριφέρεται στο άλλο και πώς κρίνεται απ’ το άλλο.


8ον )
«Να δεις που θα κλάψουμε κι εμείς... για το ύψος που κάποτε αγαπήσαμε» ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΧΑΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Σημαίνει υπαρξιακό ύψος. Αφορά στο συνειδητό, αλλά κι υποσυνείδητο «όριο» μας.

Στοιχείο στην διηγηματογραφία του Βαλέτα: Διαβρώνει τα στεγανά. Δεν κραυγάζει, δεν ηθικολογεί. Δεν συμβουλεύει. Τέλος σταματά την διήγησή του χωρίς να υποδείξει ποιό κατά την κρίση του είναι το σωστό ή το λάθος. Εδώ ο αναγνώστης καλείται να αποφασίσει, να επιλέξει, ακόμα και να κατανοήσει. Ο Βαλέτας με την μέθοδο της «εξουθένωσης των αισθήσεων» συγγράφει τα «όρια» της εικόνας του κόσμου και με υπόγειο τρόπο προτρέπει τον αναγνώστη να «καταλάβει» ή ακόμα και «να μην καταλάβει». Δεν επεμβαίνει στην αντίληψη του αναγνώστη, ούτε με διδαχές, ούτε με παροχές συναισθηματικών κρεσέντων, αλλά, τον προειδοποιεί πως θα πληρώσει το τίμημα, για το «ύψος» που είτε δεν έφθασε, είτε έφθασε και έχασε, είτε στάθηκε σ’ αυτό, χωρίς να μπορεί πάνω του να ισορροπήσει.
Το βέβαιον είναι πως... «θα κλάψουμε για το ύψος που αγαπήσαμε»


Σας ευχαριστώ
Κατερίνα Ν. Θεοφίλη




(η ομιλία και οι φωτογραφίες μπορούν να βρεθούν και στον παρακάτω σύνδεσμο http://theofilikaterina.blogspot.gr/)

**************

ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ



***********************************


ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ​


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ
ΑΝΤΩΝΗ ΔΟΥΚΕΛΛΗ
ΣΤΑΒΕΝΤΟ ΚΑΙ ΣΟΦΡΑΝΟ
 ΣΤΟ POLIS ART CAFE

Οι Εκδόσεις Άπαρσις και ο Αντώνης Δουκέλλης σας καλούν στη παρουσίαση του βιβλίου

‘’ΣΤΑΒΕΝΤΟ ΚΑΙ ΣΟΦΡΑΝΟ’’


ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, 11:00

Θα μιλήσουν:
Βασίλης Μαρκήςαντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου
Δημήτρης Κολιδάκηςποιητής/συγγραφέας

Συντονίζει:
Κατερίνα Θανοπούλουεκπ/κος/ποιήτρια

Διαβάζουν αποσπάσματα από το βιβλίο:
Θεοδώρα Σιούζουφιλόλογος
Μαργαρίτα Παπαντώνηηθοποιός  


Polis Art Cafe, Πεσμαζόγλου 5- αίθριο στοάς βιβλίου



************************


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
​ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ» 10/11


Οι εκδόσεις Άπαρσις & η Μικέλα Φερούση
σας προσκαλούν στην παρουσίαση
του βιβλίου/θεατρικού έργου
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Παρασκευή 10 Νοεμβρίου, 6.30μ.μ.
στο Black Duck Multiplarte,Χρήστου Λαδά 9α

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
Μαρία Κυριάκη, θεατρική συγγραφέας/
Δ/ντρια του ηλεκτρ. περιοδικού “Επί σκηνής”
Βασίλης Οικονόμου, σκηνοθέτης/ηθοποιός/
Υπ. Διδάκτωρ Κλ. Αρχαιολογίας Παν/μιου Αθηνών

Αποσπάσματα θα διαβάσει η:
Σοφία Σταυρακάκη, ηθοποιός/συγγραφέας
Συντονίζει η:
Κατερίνα Θανοπούλου, εκπ/κος/ποιήτρια



Εκδόσεις Άπαρσις
Μυκηνών 9, Κεραμεικός
215-5155600

******************************


ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ






*************************************

ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ





*******************************************









Από 16 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, 19:00

Το θεατρικό έργο περιέχεται στην δίτομη συλλεκτική έκδοση "ΘΈΑΤΡΟ" του Θεοδόση Πελεγρίνη, από τις Εκδόσεις "Άπαρσις"
Θα διατίθεται στα πλαίσια της παράστασης.
«Τα μεγαλύτερα επιτεύγματα των αρχαίων Ελλήνων στον πολιτισμό, είναι το θέατρο και η φιλοσοφία» Νίτσε
Οι δύο αυτοί ετερόμορφοι τρόποι υπέρβασης της πραγματικότητας, που βασίζονται στον διάλογο, διαμορφώνουν συνειδήσεις και έχουν κοινό σκοπό να δώσουν νόημα στην ζωή, που από μόνη της δεν διαθέτει.
Η απόπειρα του Θεοδόση Πελεγρίνη να συζευχθούν επί Σκηνής οι δυο αυτοί δύο τρόποι προσέγγισης της ζωής επιχειρείται για πρώτη φορά παγκοσμίως.
Η Πρόβα με τον Αριστοτέλη είναι πρόβα ενός θιάσου που εξελίσσεται σε συζήτηση για τον Αριστοτέλη. Κατά την διάρκεια της πρόβας αναπτύσσονται συγκρούσεις, επιθυμίες, διλήμματα, συμπεριφορές και, κυρίως, σχέσεις εξουσίας. Καθένα από τα πρόσωπα επί Σκηνής επιχειρεί να επιβληθεί χρησιμοποιώντας τα εργαλεία γοητείας που διαθέτει. Η νέα γυναίκα με την θηλυκότητα της και την πρόκληση, ο νέος με την τυπικότητα, την υπακοή και την ευγένεια απέναντι σε έναν σκηνοθέτη που με αυταρέσκεια και αλαζονεία ενίοτε προβάλλει την γνώση που διαθέτει δημιουργούν σχέσεις επιβολής –όλοι τους για να αναδείξουν μια καλύτερη εικόνα του εαυτού τους.
Παρακολουθώντας ο θεατής την Πρόβα με τον Αριστοτέλη έχει την ευκαιρία να προσεγγίσει με αβίαστο και ανώδυνο τρόπο την ζωή και τον στοχασμό του Αριστοτέλη, ο οποίος με τοπολυσχιδές έργο του αναδείχθηκε σε κορυφαία πνευματική μορφή όλων των εποχών.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Δραματουργική Επιμέλεια: Ειρήνη Σταματίου
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Παναγιωτόπουλος
Μουσική Επιμέλεια : Μιχάλης Παναγιωτόπουλος
Φωτογραφίες : Νατάσα Χόρτη
Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού
Παίζουν: Θεοδόσης Πελεγρίνης / Βασίλης Τριανταφύλλου / Δώρα Χουρσανίδου
Διάρκεια 1 και 10' χωρίς διάλειμμα, ακολουθεί διάλογος 15-20'
Στην παράσταση θα υπάρχουν υπέρτιτλοι στα αγγλικά & στα γαλλικά



****************************************


ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ





********************************************************


Ευχαριστούμε τη λογοτέχνη Μίκα Μαυρογιαννη για την αναφορά της και τα καλά της λόγια στο περιοδικό ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ στην παρουσίαση του βιβλίου της



Ευχαριστούμε τη λογοτέχνη Μίκα Μαυρογιαννη για την αναφορά της και τα καλά της λόγια στο περιοδικό ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ στην παρουσίαση του βιβλίου της.Η Υπεύθυνη Ηλεκτρονικής Υλης του περιοδικου Βάλη Τσιρώνη, λέει για τη Μίκα Μαυρογιαννη: 
" Σφίγγω το χέρι στη Μίκα Μαυρογιάννη, για την τιμή που μου έκανε να μου ζητήσει να γράψω τον επίλογο στο προσφατο βιβλίο της που κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες από τις εκδ. ΟΣΤΡΙΑ, "Ερωτας και Θανατος". Μου το ζήτησε με τόση προσήνεια και απλότητα, όπως και στο προηγούμενο βιβλίο της που είχα την τιμή να γράψω τον πρόλογο, πρόσηνεια και απλότητα που δεικνύει σαφέστατα την μεγαλοσύνη την ψυχική της. Κι αυτό είναι από τα σημαντικά προτερήματα ενός λογοτέχνη που περνάει και φαίνεται και στο έργο που μας καταθέτει. Την ευχαριστώ ολόθερμα και για την αναφορά της σε εμένα και στο περιοδικό ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ και τα τόσο όμορφα λόγια που ακούστηκαν και το κειμενο μου που δαβάστηκε στην αρχή της τόσο όμορφης παρουσίασης του βιβλίου της που έγινε στο Βόλο και που λόγοι εργασίας και απόστασης χιλιομετρικής (Αθηνα-Βόλος) δεν μου επέτρεψαν τη φυσική μου παρουσία εκείνη τη νύχτα στη χαρά του εορτασμού του νέου της βιβλίου. Λέω φυσική, διότι πνευματικά και ψυχικά βρισκόμαστε πάντοτε δίπλα στους ανθρώπους που εκτιμάμε. Να είσαι πάντα καλά Μίκα, να έχεις εκλεκτές εμπνεύσεις και να διατηρήσεις το χαμόγελο της ψυχής σου που είναι ρέον και γάργαρο και σε κάθε διάλογο προσωπικό που έχω την τιμή να έχω μαζί σου. Είμαι σίγουρη πως το βιβλίο σου, θα σαρώσει."

και από τον επίλογο:"η Μίκα Μαυρόγιαννη με βαθμιδωτά διάρκειας κατόρθωσε να ανέβει με την πένα της τα δυσθεώρητα ύψη της γραφής και να συμπαρασύρει και τον αναγνώστη της και από εκεί να δει και τις απέναντι κορυφές της οροσειράς της ελληνικής λογοτεχνίας που την περιμένουν να τις κατακτήσει θριαμβικά, υπαγορεύοντας μέσα από τα βιβλία της το χορικό εμψύχωμα του ακατανόητου. Χειροκρότημα."
(Βάλη Τσιρώνη, απόσπασμα από το κείμενο μου του επίλογου που έγραψα και βρίσκεται στο τέλος του βιβλίου της Μίκα Μαυρογιαννη)


Βάλη Τσιρώνη
Υπεύθυνη Ηλεκτρονικής Ύλης περιοδικού ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Συνεργάτης λογοτεχνικού Περιοδικού ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ιατρός-Νομικός-Λογοτέχνης
Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Κριτικών Λογοτεχνίας
(υπό την αιγίδα της ΟΥΝΕΣΚΟ)

****************************

*******************

ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ


**************

ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ


*****************

ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ


**************************************





******************************

Ο Κώστας Βαλέτας, ένας ογκόλιθος της λογοτεχνίας μας ο διευθυντής-εκδότης και ιδιοκτήτης του περιοδικού μας ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ο αξεπέραστος λογοτέχνης μας και βραβευμένος με μερικά από τα μεγαλύτερα βραβεία λογοτεχνίας Κώστας Βαλέτας, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Λογοτεχνίας και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Συγγραφέων και παλαιότερος Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και τ. Διευθυντής Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ, θα προλογίσει το εξαιρετικά θαυμάσιο και καθηλωτικό έργο της συγγραφέα Μίκα Μαυρόγιαννη, τη Δευτέρα 28 /11/2016, στις 8 το απόγευμα στον Πολυχώρο των εκδόσεων ΟΣΤΡΙΑ.
Είμαστε υπερήφανοι στο περιοδικό ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, για όλους τους δημιουργούς μας, σαν τη συγγραφέα-ποιήτρια Μίκα Μαυρόγιαννη που έργα τους φιλοξενούμε στις σελίδες μας και είμαστε πάντα κοντά τους με όλους τους τρόπους που μπορούμε για την ανάδειξη και επιτυχία του έργου τους! Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο νέο μυθιστόρημα της Μίκα Μαυρόγιαννη!

Είμαστε υπερήφανοι στο περιοδικό ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, για όλους τους δημιουργούς μας, σαν τη συγγραφέα-ποιήτρια Μίκα Μαυρόγιαννη που έργα τους φιλοξενούμε στις σελίδες μας και είμαστε πάντα κοντά τους με όλους τους τρόπους που μπορούμε για την ανάδειξη και επιτυχία του έργου τους! Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο νέο μυθιστόρημα της Μίκα Μαυρόγιαννη!




*********

Στις 14 Ιουνιου ημερα Τριτη το βραδυ στις 8 στο πανεμορφο ΒAR MONK Grapes and Spirits Στην Οδο Καρορη 4 πλησιον της Πλατειας Αγιας Ειρηνης 100 μετρα απο την σταση του μετρο στο Μοναστηρακι  Μαζι με τον φιλο ποιητη Γιωργο Ανδρεανο Θα κουβεντιασουμε για την σημερινη ποιηση και θα απαγγειλουμε ποιηματα μας.




Θα είναι ένα «ταξίδι» μέσα από την μαγεία της ποίησης,στα χρώματα του σούρουπου. Ένα «ταξίδι» στην Τέχνη μακριά από την πεζή πραγματικότητα και την οικονομική κρίση, Θα δεθούμε οσο μπορεσουμε με τις έννοιες των στίχων, θα επικοινωνήσουμε, θα συγκινηθούμε, θα ονειρευτούμε, θα νοσταλγήσουμε, μέσα από την ποίηση. Ποίηση που αφυπνίζει και λυτρώνει.

Σας ευχαριστω και σας περιμενουμε.

Σωτηρης Νικολακοπουλος


**********

ΤΗE BRITISH BOOK AWARDS 2016! 


Η θέα από το τραπέζι 69! Συγχαίρουμε τους νικητές και τους διοργανωτές και όλους όσοι έλαβαν μέρος!



------------------------------

Την Παρασκευή, 13 Μαϊου στις 7 το απόγευμα, η συγγραφέας Κατερίνα Γιαμά παρουσιάζει το τέταρτο βιβλίο της "Μπιντές από μετάξι" στο χώρο "Τέχνης Δρώμενα"(Ιφιγενείας 8 - δίπλα στο βιβλιοπωλείο "Διάμετρος").Θα συνοδέψει την παρουσίαση ο Δημήτρης Ιωάννου με την κιθάρα του, στους διαλόγους οι: Μιχάλης Κελαηδίτης - Τίνα Καββαδία και στις ερωτοαπαντήσεις η Γεωργία Καραλή με τη συγγραφέα. Για το βιβλίο θα μιλήσει ο Κυριάκος Δημητρίου


------------------------------------






--------------------------------------------------------

Παρουσίαση της νέας ποιητικής συλλογής της ποιήτριας Κυριακή Λυμπέρη "Ζητήματα ύψους" (εκδόσεις Gutenberg-Τυπωθήτω)την Τρίτη, 29 Μαρτίου, στις 7.00 το απόγευμα, στη Διάμετρο, στη Χαλκίδα





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ο Κώστας Βαλέτας, λογοτέχνης και εκδότης-διευθυντής 

του περιοδικού ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ 

και ο Δημήτρης 

Καραμβάλης λογοτέχνης, 

θα παρουσιάσουν το Σάββατο 

2 Απριλίου 2016, την ποιητική συλλογή της Στέλλα 

Πετρίδου "Μίλα μου για αγάπη". 

Την εκδήλωση 

διοργανώνει ο "Θουκυδίδειος Οργανισμός Πολιτισμού 

και Αθλητισμού Φαλήρου" στις 7 το απόγευμα.






--------------------------------------------------------------------------------------------------

Μια πολύ ωραία πρωτοβουλία που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδαίων 

(το τμήμα Δημοτικού Οργανισμού Αθλητισμού, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος 

Χαλκίδας) 

και ο 

Σύλλογος Φίλων Γιάννη Σκαρίμπα.

Την ερχόμενη Τετάρτη 9 Μάρτη 2016 και ώρα 7 το

 απόγευμα, στο Δημοτικό θέατρο Χαλκίδας, Παπαδημητρίου, εκδήλωση με θέμα 

γυναίκα στο έργο του Γιάννη Σκαρίμπα" 

που διοργανώνει ο Δημοτικός Οργανισμός

 Αθλητισμού και Πολιτισμού Χαλκίδας (ΔΟΑΠΠΕΧ) και ο Σύλλογος Φίλων Γιάννη

 Σκαρίμπα. 


Παραθέτουμε την πρόσκληση, το πρόγραμμα και την αφίσα της 

εκδήλωσης.








----------------------------------------------------------------------


-----------------------------------------

-----------------------------


Φεστιβάλ Κουλτούρας της Γένοβας το 2005 (Festival delle culture, VII edizione 2005, 

Suq di Genova). Την Ελλάδα εκπροσώπησε ο Κώστας Βαλέτας, λογοτέχνης και

 εκδότης-διευθυντής του περιοδικού ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ. 





Στην πρώτη φωτογραφία: Josè Le Moigne, Kώστας Βαλέτας (Ελλάδα),Bruno Rombi

 (Italia),Vera Lúcia de Oliveira (Brasile),Stefano Bigazzi (Genova)


Στη δεύτερη φωτογραφία: Kώστας Βαλέτας (Ελλάδα), Vera Lúcia de Oliveira

 (Brasile),Bruno Rombi (Italia), Josè Le Moigne